Η μουσικοκινητικη αγωγή όρος ταυτόσημος με τη ρυθμική αγωγή συμβάλλει στη σωματική, πνευματική και ψυχική ανάπτυξη του παιδιού. Μέσα από αυτή το παιδί βιώνει τη μουσική, τους νόμους της και την έννοια του Ρυθμού, του λόγου και του χώρου. Σημαντικό είναι ότι στη νηπιακή ηλικία αποτελεί το κίνητρο για παιχνίδι και εκτόνωση. Επίσης βοηθά στο να έχει το νήπιο διαδραστική σχέση με τα άλλα νήπια και να κοινωνικοποιειται. Το τραγούδι, οι μουσικές ακροάσεις, το παίξιμο απλών οργάνων, ο πειραματισμός με τους ήχους, ο αυτοσχεδιασμός, η ρυθμική επεξεργασία μικρών κειμένων, φράσεων και η δραματοποίηση τους, τα ρυθμικά χτυπήματα στο σώμα και στα κρουστά όργανα, τα παιχνίδια με τη μουσική καθώς και η κίνηση γίνονται αφορμές για δραστηριότητες.

- Ακούμε κάποιους ήχους της φύσης από το cd και τους αναπαράγουμε με τα μουσικά όργανα της τάξης μας.

- Φτιάχνουμε τα δικά μας μουσικά όργανα με απλά ανακυκλώσιμα υλικά

- Παιχνίδι ακουστικής συγκέντρωσης: δένουμε τα μάτια ενός παιδιού και εκείνο προσπαθεί να αναγνωρίσει τη φωνή του παιδιού που μιλάει. Έπειτα χτυπάμε το κρουστό και το παιδί προσπαθεί να αναγνωρίσει ποιο είναι.

- Καταλαβαίνουμε την έννοια της έντασης. Χτυπάμε παλαμάκια δυνατά σιγά, χτυπάμε ένα κρουστό δυνατά σιγά, λέμε ένα τραγούδι δυνατά σιγά

- Τα παιδιά κρατάνε από ένα όργανο και το παίζουν. Η παιδαγωγός κρατάει ένα μαντήλι στο χέρι. Όταν το πετάξει στον αέρα τα παιδιά παίζουν κανονικά. Μόλις όμως το πιάσει τα παιδιά σταματούν

- Διαβάζουμε το παραμύθι η συναυλία των ζώων και το κάνουμε δραματοποίηση με τη βοήθεια αποκριάτικων μασκών που έχουμε κατασκευάσει μαζί με τα νήπια

Παιδικός Σταθμός Αγίου Ιωάννη

 
 
 
 
 

Search